Kurtlar Vadisi Bitiyor mu 2012

Zaman: 4/09/2012


Habertürk yazarı Kurtlar Vadisi'nin bitiş tarihini açıklayan bir analiz yaptı.
 

Ekranların en uzun soluklu dizisi olarak tarihe geçen Kurtlar Vadisi Pusu ile ilgili çarpıcı bir iddia ortaya atıldı. Habertürk gazetesinden Özgür Uğur kaleme aldığı yazıda, Vadi'nin bu sezon sonu ekranlara veda edeceğini ileri sürdü. Bu iddiasını neden ve sonuçlarıyla açıklayan Uğur, dizide işlenecek malzemenin kalmadığını belirtti.

Özgür Uğur'un o analizi;

İzleyicinin 2003 tarihinden bu yana farklı isimlerle ekranında olan Kurtlar Vadisi'nin yakında sona ereceği öne sürüldü.
15 Ocak 2003 ile 29 Aralık 2005 tarihleri arasında Kurtlar Vadisi, 19 Nisan 2007 tarihinden bu yana da Kurtlar Vadisi Pusu adıyla hayatımızda yer alan dizi için geri sayım başladı.
Çıkardığı tartışmalar, kırdığı reyting rekorları ve dillere pelesenk olan 'racon'larıyla Türk dizi tarihine damga vuran bir yapım, artık miadını doldurdu.

NEDEN Mİ?

1 - Dizinin senarsitleri 8 yılda o kadar çok temayı tükettiler ki; kısır bir döngünün içine girdiler...
2 - Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genelkurmay Başkanı dahil; kullanılacak hiçbir 'sürpriz' figür kalmadı...
3 - Başbakan'a suikast, Genelkurmay Başkanı'na suikast vs. gibi konu maddeleri tüketildi...
4 - Amerikalılar, İsrailliler, Almanlar, Ruslar, İranlılar, Kürtler, misyonerler gibi, Türk kamuoyunun değişik kesimlerinde 'düşman' olarak algılanan tüm unsurlarla mücadeleye dizide yer verildi ve tükendi...
5 - Polat Alemdar'ın hayatına giren dört kadından ikisi öldü, biri Polat'tan olan bebeğini kaybetti ve aklını yitirdi... Dolayısıyla senaristlerin, Vadi fanatiklerinin ilk günden bu yana uzak durduğu 'aşk' teması üzerine de söyleyecek bir sözü kalmadı...
6 - Bizim millet kısa ve öz, akılda kalıcı, slogan niteliğindeki anlatımları pek bir sever... Dizide "Sonunu düşünen kahraman olamaz", "Dostum olmaz, hasmım yaşamaz", "İki kişinin bildiği sır değildir" gibi racon cümleler artık yok...
7 - "Racon" sahibi "baba"lar yerine devletin dehlizlerindeki siyasi hesaplaşmalara, derin senaryolara yer verilmeye başlandı... Bu da kemik izleyicide uzaklaşma yarattı...
8 – Diziye son dönemde dahil olan hiçbir "Polat düşmanı" heyecan yaratamadı... Çünkü Kurtlar Vadisi'nin takipçileri Karahanlı'ları, İskender'leri, Feller'leri gördü...
9 – Polat Alemdar geçmişte zaman zaman zor duruma düşer, düşmanının eline geçer ya da devlet tarafından kızağa çekilirdi... Bu da izleyicide "Haftaya Polat kurtulacak mı?" sorusunu yaratır ve izlenirliği devam ettirirdi... Ama artık Polat, devlet adına terör örgütleriyle müzakerede bulunacak kadar "devlet" oldu... Bu da "Polat nasıl olsa her istediğini kolaylıkla hallediyor" algısı yaratarak, dizinin izlenmesini anlamsızlaştırdı...
10 – Dizideki abartı sahneleri, şiddet içerikli görüntüleri ve yabancı düşmanlığının körüklenmesini vs. beğenmeyen, fakat diziyi izlemeyi sadece ve sadece "kötü bir alışkanlık" olarak gören izleyiciler, alternatif buldu... Bknz: Suskunlar dizisi...
Gelelim reyting rakamlarına... SBT'nin verileri beni doğrular nitelikte...
Şubat ayının ikinci haftasından itibaren düşen reytingler, diziyi Fatmagül'ün Suçu Ne? adlı yapımın arkasına düşürmüş durumda... Yani Kurtlar Vadisi Pusu artık zirvede değil...

SONUÇ MU?

1 - Evet, Türkiye'de bir dizi gerçeği varsa bu gerçeğin üzerindeki ayak izlerinin en büyüğü Kurtlar Vadisi'nindir...
2 - Evet, bir zamanlar bu dizi başladığında sokaklar boşalır, kahvehanelerde toplu izleme seansları düzenlenirdi...
3 - Evet, Çakır öldüğünde bu ülkede 40 gün yas tutuldu, cenaze namazları kılındı; dizide Çakır'ı vuran adam günlerce sokağa çıkamadı...
4 - Evet, bir dönem babalar doğan çocuklarına Polat, Memati, Abdülhey isimlerini verdi...
5 - Evet, diziyi izleyenlerin ekseriyeti Türkiye gündemini buradan takip etti...
6 - Evet, bu dizi Türk televizyon tarihinde kırılması zor reyting rekorlarına imza attı...
Ama artık yolun sonuna gelindi...
Senaristlerin elinde, izleyicide heyecan yaratacak tek bir sahne kaldı...
Polat Alemdar için hazırlanan şerefli bir SON...

4 yorum:

"Anonim" veya "Adı/Url" seçeneklerinden birini seçerek yorum yapabilirsiniz .
  1. Ben Kurtlar vadisi pusu dizisinin biterken ille de Polat Alemdar ölmeli ilkesine kesinlikle katılmıyorum. Dünyada gerçekten ajan olarak yaşamış yakalanmamış eceli ile ölmüş insanların olduğuna inanıyorum. Kurtlar Vadisi Pusu dizisi seveni olarak , söz konusu diziye eşdeğer bir dizi de görmedim. Çünkü Polat o diziye öyle güzel oturdu ki. Hem Türk örf ve adetleri , hem muhafazakar duruşu,islam dinini sevgi dini olarak gösterişi, dürüstlüğü , kurnazlığı zekası vs. Bir insanda zor bulunan nitelikler yüklenmiş. Ve malzemeleri senaristlerin başarısı asla göz ardı edilemez olsa da . Mevcut gündemi işlemesi seyirciyi 2003 yılından beri perşembe randevusuna sadık kılmakta başarılı. Bu gündem devam ettiği sürece Kurtlar Vadisi Pusu devam edebilir bence . Alışlıla gelmiş tüm varyasyonların tüketildiği konusuna hiç katılmıyorum. Bir başka dizi bile çekilse de yine benzer konular işlenecek insan hayatına dair. Kahramanımız ajan olduğu için bir ajan hayatı anlatılıyor. Ayrıca bu dizi kusursuzdur demiyorum. Elbette tek kurşunla ölen onca insan ölüş sahnelerini desteklemiyorum. Fakat her hafta yeni bölüm çekmenin kolay olmadığının bilincinde bir izleyici olarak da hoşgörüyle karşılıyorum. Zaman zaman gerçek analizleri isim esprileri hala devam etmekte. Benim gibi ilk bölümden beri izleyenler anlayacaklardır. Ben severek izliyorum. Ve başka dizi de seyretmeye dayanamıyorum. Bir tecavüz olayını döndüre döndüre aylarca insanları oyalayan konuya bakamıyorum. Yapımcıları kusuruma bakmasınlar. Benim gibi aksiyon gerilim ve ajan konulu film severler bu diziden bıkmazlar arkadaşlar. Ben kendi adıma söyleyeyim. Kolay kolay sinema filmi bile beğenemem. Bilirsiniz internette yüzlerce film var ama ben çok az beğeniyorum. Bu filmdeki zekayı , din veya islam öğretisini siyasi adaleti , insana ait yaşamın içini hatta toplum yaşamının içini gösteriyor. Gerçeklerle kısmen de olsa. Ben bu dizi iyi ki var diyorum. Ve KURTLAR VADİSİ PUSU dizisine emeği geçen oyunculara su götüren personel dahil seyredenlere de çok teşekkürlerimi kendi adıma sunuyorum. Bir şekilde onlarla gönüllerimiz bir yerde bağlı görmesek de tanışmasak da SAĞOLUN VAROLUN

    YanıtlaSil
  2. Lütfen bunun dogru olmadıgını söyleyin :(

    YanıtlaSil
  3. Ahmet Akyol kardeşimizin yazdıklarına kusursuz katılıyorum. Ben de ilk bölümden bu zamana kadar perşembe günlerimi ayırdım diziye.Hiçbir zaman bıkkınlık gelmedi Kurtlar Vadisi'nden.Bitmesine çok üzülürüm.Yine de gönüllerde taht kurduğu için bu dizide emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.

    YanıtlaSil
  4. yurt disinda dogan bir insanim. bizler bu diziyle buyuduk bu diziyle turk dilini ogrendik. sevgiyi saygiyi ve raconu bu diziyle ogrendik. bu dizi hayatimizin bir parcasi oldu. insallah boyle bitmez. bitersede EYVALLAH derim. saygiyla....

    YanıtlaSil